AssisDent-palvelun 22.8.2023 alkanut häiriötilanne on päättynyt

AssisDent-palvelun 22.8.2023 alkanut häiriötilanne on päättynyt ja palvelu toimii jälleen normaalisti. Häiriön aikana AssisDentissa saattoi esiintyä käyttöä haittaavia tai estäviä häiriöitä erityisesti 22.8.2023. 23.-24.8.2023 palvelu toimi jo pääsääntöisesti normaalisti toipumistoimenpiteiden johdosta, satunnaisia häiriöitä saattoi esiintyä. Palvelun tila normalisoitui 24.8.2023 kello 22:00 alkaen suoritetun hätähuoltokatkon toimenpiteiden johdosta.

Häiriön juurisyynä käyttöympäristössä käytössä oleva virustorjuntaohjelmisto, jonka aiheuttama kuormitus näkyi palvelun teknisten osien kasvaneina vasteaikoina. Kasvaneet vasteajat näkyivät palvelun loppukäyttäjille häiriöinä. Hätähuoltokatkossa suoritettiin virustorjuntaohjelmiston korjauspäivityksen käyttöönotto, joka korjasi häiriön taustalla olleet ongelmat.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.