AssisDent-palvelun 22.8.2023 alkanut akuutti häiriötilanne on päättynyt – Satunnaisia häiriöitä saattaa edelleen esiintyä

AssisDent-palvelun 22.8.2023 alkanut akuutti häiriötilanne on toipumistoimenpiteiden johdosta hallinnassa ja vaikutuksiltaan rajattuna. Häiriö voi näkyä edelleen satunnaisena AssisDent-palvelun käytön hitautena tai estymisenä, mutta pääsääntöisesti palvelun pitäisi toimia normaalisti.

Häiriön johdosta:

  • AssisDent-palvelun sisäänkirjautuminen voi satunnaisesti estyä tai tapahtua hitaasti
  • AssisDent-palvelun käyttö voi satunnaisesti estyä tai käytössä on hitautta
  • AssisDentin REST-API rajapinta ei ajoittain vastaa kutsuihin normaalisti, jonka johdosta rajapintaa hyödyntävien palveluiden käytössä voi esiintyä häiriöitä (esimerkiksi internet-ajanvaraus, AssisDent Mobile)

Häiriön alustavana juurisyynä ongelmat verkkoliikenteessä ja palvelimilla käytössä oleva virustorjuntaohjelmisto, ongelmat näkyvät edelleen palvelun osien kasvaneina vasteaikoina. Selvitys- ja korjaustoimenpiteet ovat edelleen käynnissä.

Seuraava tiedote häiriön päättyessä.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.