AssisDent-palvelun häiriötilanne 22.1.2025 on päättynyt / Störningen i AssisDent tjänsten 22.1.2025 har upphört

AssisDent-palvelussa oli häiriö, joka vaikutti osaan AssisDent-asiakkaista 22.1.2025 noin kello 11:36-11:55. Häiriö saattoi näkyä AssisDent-palvelun käytön hitautena tai estymisenä.

Häiriön johdosta:

  • AssisDent-palvelun sisäänkirjautuminen saattoi estyä tai tapahtua hitaasti
  • AssisDent-palvelun käyttö saattoi estyä tai käytössä oli hitautta
  • AssisDentin REST-API rajapinta ei vastannut kutsuihin normaalisti, jonka johdosta rajapintaa hyödyntävien palveluiden käytössä saattoi esiintyä häiriöitä (esimerkiksi internet-ajanvaraus, AssisDent Mobile)

Juurisyynä tietoturvaratkaisun aiheuttama tietokantapalvelimen kasvanut kuormitus. Selvitys- ja korjaustoimenpiteet ovat käynnissä.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

—————————————————————

Det var en störningen i AssisDent-tjänsten som påverkar vissa AssisDent-kunde 22.1.2025 cirka 11:36-11:55. Störningen kan ha resulterat i långsam eller hämmad användning av AssisDent-tjänsten.

På grund av störningen:

  • AssisDent-inloggning var blockerad eller långsam
  • Användningen av AssisDent-tjänsten var blockerad eller långsam
  • AssisDents REST-API-gränssnitt svararade inte normalt på anrop, vilket orsakade störningar i användningen av tjänster som använder API:et (t.ex. internetbokning, AssisDent Mobile)

Grundorsaken är den ökade belastningen på databasservern som orsakas av säkerhetslösningen.

Vi beklagar den olägenhet som störningen orsakade.