AssisDent-palvelun häiriötilanne 4.3.2025 / Störningen i AssisDent tjänsten 4.3.2025

AssisDent-palvelussa on häiriö, joka vaikuttaa kaikkiin tekstiviestitoiminnallisuuksiin. Häiriö voi näkyä tekstiviesteihin liittyvien toiminnallisuuksien käytön hitautena tai estymisenä.

Häiriön johdosta:

  • AssisDent-palvelun sisäänkirjautuminen voi estyä tai tapahtuu hitaasti, jos käytössä on tekstiviesteihin perustuva monivaiheinen tunnistautuminen
    • Suosittelemme authenticator-sovelluksen käyttämistä tekstiviestien sijaan
    • Jos sisäänkirjautuminen on kokonaan estynyt voidaan monivaiheinen tunnistauminen ottaa väliakaisesti pois käytöstä joko asiakkaan pääkäyttäjän tai Entterin toimesta (jos asiakkaan pääkäyttäjän sisäänkirjautuminen on estynyt)
  • AssisDent-palvelun tekstiviestitoiminnallisuudet voivat estyä tai käytössä on hitautta

Juurisyynä tekstiviestien välittämiseen käytetyn palveluntarjoajan häiriötilanne. Häiriötilanteen arvioitu alkamisaika 3.3. kello 18:00. Arvioitu korjausaika 4.3. kello 20:00. Selvitys- ja korjaustoimenpiteet ovat käynnissä.

Seuraava tiedote 5.3.2025 kello 9:00 tai häiriön päättyessä.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

—————————————————————

Det finns en störningen i AssisDent-tjänsten som påverkar all SMS-funktionalitet . Störningen kan visa sig som långsamhet eller hämning i användningen av funktioner relaterade till textmeddelanden.

På grund av störningen:

  • Inloggning på AssisDent-tjänsten kan vara blockerad eller långsam om du använder multifaktorautentisering baserad på textmeddelanden
    • Vi rekommenderar att du använder autentiseringsappen i stället för textmeddelanden
    • Om inloggningen är helt blockerad kan flerfaktorsautentisering tillfälligt inaktiveras antingen av kundens administratör eller Entteri (om kundens administratör har hindrats från att logga in)
  • SMS-funktionen i AssisDent-tjänsten kan vara blockerad eller så kan det finnas långsamhet i användningen

Grundorsaken är en störning i den tjänsteleverantör som används för att förmedla textmeddelanden. Störningen beräknas starta den 3 mars kl. 18.00. Beräknad reparationstid är den 4 mars kl. 20:00. Utredning och korrigerande åtgärder pågår.

Nästa meddelande publiceras 5.3.2025 kl. 9.00 eller när störningen upphör .

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som störningen orsakar.